Mun's


Entries About Linkies Stuff FACEBOOK BLOGSKIN TWITTER FOLLOW DASHBOARD
The owner


Assalamualaikum,mun's here ^_^ 18 and cute bhahahahah lol just jokingg jgn muntah ye :P welcome to my blogsite.thankyou for coming! do leave your footprints okay? ;)
Tagbord

Spread your beautiful words here ;)
put your url okay darls ! ^^ tell me if you follow me , i wnt to follow you back ! hee
my chatbox ada probs sikit , so just push the GO button once okay :D

Old Entries



instagram

hi there ! follow me :D
Follow @muniralala


Credits


Basecode/Template : AtinTory .
Editor : Munira Hasnim
Header : Munnn
sew and needle and mesin jahit ^__^

assalamualaikum anda anda disana ;))

lama dah tak meng-hupdate ni terasa rinduu lah pulak :D sekarang ni buka blogger suka baca2 post orang jeh lagiiii bermanfaat dari blog aku yg penuh karutan ni hahaha

bythewayy,minggu lepas i pergi bljr menjahit maa di inanam sna tuu ;) setelah penat lelah mengadu kat ayah aku psl penaaat duk rumah, boring, bosan gila tahap dewa19  . soo my beloved dad punn pegi hantar aku  ke kelas menjahit , haha finallyyyyy ! ^^ aku meme suka menjahit-jahit bagai ni , selalu jahit guna kain felt ^_^ tapi before this jahit2 pkai tgn jelaa, ada kdg2 try jahit guna mesinn tapi tapiiiii hihi

so dengan excitednya first day pegi klas mnjahit tu, masuk2 nampak byk pakcik2 askar tgh mnjahit haha . dorg dah nak pencen so sblum pencen boleh pilih kursus pilihan.time aku tgh duduk2 pakcik2 tuu bertubi-tubi memuji aku,"lepasan spm jarang ada yang pergi bljr jahit ni, semua pergi kerja lah apa lah.bagus lah awak nii,bagus bagus bagusss blablabla" muahaha kembang kencut hidung saya pakcik! ^oo^ then dftar smua lepas tu cikgu Suri pun start mengajar ;)

phewww susah rupanya menjahit baju kurung ni ! mula2 kena bljr teori dulu pasal alatan menjahit semuaa, tebal buku dia ! :D then kena bljr cara baca inch semuaa , inch kena tauu baca ! ada 1/2 , 1/8, 3/4 , haihh banyak la kalau nak diceritakan ni hihik ^^

pastu dapat jugaa start buat pola for my first baju kurung ni ;)

menyebabkan camera abang aku hangkut bwa pegi tmpat krja dia tuu, so aku pun tk dptla nak snap2 proses pembuatan baju kurung aku ni wuuuuuu~~ :'((

dekat kelas tu aku bljr sorg2 jeh huu sedih2 , tapi okay la klau ada kwn nnti tak focus pulak buat baju kurung tu asyik bergosssiiip aje :P
first day je la ada kwan sorg nama dia kak ara, 24 tahun dah nak kahwinn. ttapi sgt lah kecil bdn diaa mcm form 5 ni, trkejuut bila dia bgtau umur and bgtau dh brtunang ;))

then time lunch dkt restoran dgn dia, borak2 la tnya psl akak tuu.
"akak anak sulung eh?"
"eh nda laa, akak second last.bwh akak ada sorg sdg bljr 19 tahun"
"ohh"
"lelaki tauuuuuuuuuuu! *senyum2 kenyit2 mataa*"
"haaaaaa, ehh knpa bgtau sy niiiiii ?hahaha!"

hahaha klakar la akak tuu, senyum2 ja dia :P tapi malangnya 1 hari ja dpt brsama huuu ;(

lalala~ finally setelah seminggu memenat-lelah diri menjahit, terhasillaaah my ownmade baju kurung *winkwinkwink ;))






muehehe, yang paling susah part jahit tepi, aku sukaaa jahit tepi tu, tapi mesin dia mcm bawa kereta tauu. so aku drive la laju2 haha last2 hasil dia gitulaaa brkedut2, cikgu sbr ja tolong betulkan ^__^

lepas dah belajar ni baru lah aku tauuu sgt la susah buat baju kurung ni, macam nak menangis aku sbb kena tetas byk kali sbb salah buat and tak rapi. hihi actually xdelaa susah punn, just mybe aku baru bljr so terasa berattt susah dia, PLUS mesin jahit yg aku guna dkt klas tuu asyik buat hal je,dengki la tuu aku nk buat baju kurungg heh :P

soooo, kalau pegi mana2 nak beli baju kurung, kalau tak suka janganla ckp , "ishh tak cantiklaaa!" kesian orang yg jahit tu kalau dia tauu kecik hati penat kott jahit baju kurung ni ^^ soo instead of saying that, you can say, "ermm kurang berkenan la" or " okay baju ni but corak tak seberapa lah" even tho kami2 ni tk dgr tapi at least sejuuuk hati sikit kann *cehh ini semua poyoo! pdhal baru bljr bju kurung jeh :P 

hahah lepas belajar menjahit yg *officially* punya ni baru dapat rasa perasaan tukang jahit ^____^

kaykay that's all, chiaow ! :3